2024

Vrijdag 19, zaterdag 20 en zondag 21 april: viering 150 jaar fanfare Sint-Rochus.

Woensdag 24 april: Juwelen van hout (organisatie FERM  - Fraat).

Zaterdag 4 mei: Spel Zonder Grenzen 15.8 (Overijse Centrum).

Dinsdag 7 mei: Praatcafé Mozaïek – Reminiscentie (WZC Mariëndal in Overijse).

Dinsdag 14 mei: dansfeest van seniorenbond De Lustige Vrienden in samenwerking met Seniorenraad Overijse en Gemeente Overijse in De Fraat (inlichtingen en kaarten via tel 02 687 59 59 of e-mail vrijetijd@overijse.be).

Zaterdag 8 juni: Lenteconcert van K.H. Eendracht Maakt Macht met sopraan Martine Reyners (CC De Warandepoort, Tervuren).

Zaterdag 8 juni: openluchtfilm aan Chirolokaal (organisatie Feestcomité van dorpsraad).

Zondag 9 juni: Eizerkermis en Europese, federale en regionale verkiezingen.

Zondag 16 juni: processie van Eizer.

Vrijdag 21 juni: schoolfeest Breekeizer XL in de St-Jozefsschool.

Zaterdag 6 juli: Tropical BBQ van J.H. Den Bloets.

Zaterdag 10 tot maandag 12 augustus 2024: wijnfeesten in Bruttig-Fankel met aperitiefconcert door de K.F.St.-Rochus.

Zondag 25 augustus: aperitiefconcert door de K.F. St-Rochus i.s.m. Concertband Overijse en K.H. St-Martinus om 11u op Justus Lipsiusplein in Overijse.

Zaterdag 31 augustus: jaarlijkse busuitstap van de Mannenbond.

Zaterdag 7 september: fuif '30 jaar den Bloets' aan de oude pastorij.

Zondag 8 september: Wielerwedstrijd in Eizer (organisatie Pelotonneke Druivenstreek).

Zondag 8 september: Open Monumentendag.

Vrijdag 13, zaterdag 14 en zondag 15 september: Eizerse Feesten.

Dinsdag 17 september: Praatcafé Mozaïek – Hulpmiddelen voor personen met dementie, icm woonaanpassingen (20u in GC Felix Sohie, Hoeilaart).

Zaterdag 5 oktober: dorpsquiz van de Landelijke Gilde (Eysernelle).

Zaterdag 12 oktober: kaas- en wijnavond van Wijngilde Den Trochel (Eysernelle).

Zondag 13 oktober: provincieraads-, gemeenteraads- en districtsraadsverkiezingen.

Woensdag 16 oktober: Yogales van FERM (Fraat).

Dinsdag 22 oktober: Praatcafé Mozaïek - Verbindende communicatie als antwoord op onbegrepen veranderd gedrag  (14u in WZC ZoniënTervuren).

Dinsdagen 22 en 29 oktober en 5, 12 en 19 november: danslessen in Fraat (organisatie dorpsraad).

Woensdag 30 oktober: brei- of haakles van FERM (Fraat).

Zaterdag 9 november: Ribbekesavond van Mannenbond (Fraat).

Zaterdag 16 november: pannenkoekennamiddag van FERM (Fraat).

Zaterdag 23 en zondag 24 november: winterconcert van de K.F. St-Rochus (Pachthof Stroykens).

Woensdag 27 november: kookles van FERM (Fraat).

Zaterdag  30 november en zondag 1 december: winterconcert van de K. H. Eendracht Maakt Macht (Pachthof Stroykens).

Dinsdag 3 december: Praatcafé Dementie van Mozaïek – Als gedrag een uitdaging wordt (20u in WZC Mariëndal, Overijse).

Woensdag 11 december: bloemschikles van FERM (Fraat).

Zaterdag 14 december: optreden van K.F. St-Rochus op kerstmarkt van Overijse.

Elke eerste donderdag van de maand organiseert seniorenbond De Lustige Vrienden van 13u30 tot 17u een ontmoetingsnamiddag in De Fraat. Op donderdag 1 Augustus is er een feestmaaltijd, die start om 12u.